Friday, August 19, 2011

Kisah Baju Kurung Raya

Stop jap pk psl mkn. Bertambah lapar pk psl mkn time cenggini... hehehe...


Nak raya ni baju raya dah siap ker? Hehehe... Tahun lepas berkobar belajar camner nak jahit baju kurung ngan kakak ipar (teori ja). Kunun boleh bayangkan la camner... FIL kata, ko dah belajar ni aku nak tengok baju raya ko jahit sendiri thn depan.... Aku gelak ja. Tu citer thn lepas ler...


Nak jd citer, tahun ni, punya la 'bz' sampaikan terlupa nak p beli kain antar tailor. Aku beli kain bulan lepas semua tailor xmo amik dah... Huhuhu... Dalam hati, xsedondon la raya kali ni ngan aleeya... Time ni teringat cabaran FIL. Hehehe... Baru padan muka aku. Terkial2 tengok nota kat internet camner nak jahit baju kurung. Nasib baik member offer nak ajar potong kain ngan jahit tepi. Tapi dia mmg xdan la nak jahit semua. Malangnya aku lak xfree nak p blajar. Last2, dia tolong potong n siap jahit tepi. TQ kak Ina!!!!


Ari Rabu petang dlm demam aku gagahkan jugak diri ku ni (takut xsempat pasal raya lg 2minggu kan....) p amik kain2 yg dah siap potong tu. Aku bawak balik kain n imagine camner nak cantum. Tu baru tengok. Semlm baru brani try.... huhu... baju aleeya ok jd. Baju aku lak senget kat leher. Isk Isk! susah gak eh menjahit baju ni... dugaan tol!!!! Jahit leher ngan kekek btul2 mencabar minda. Last2 jahit tangan kekek tuh. Hahahaha! Tu la... org lain jahit baju g kelas... Aku main tegnok kat internet ja... teori... praktikal tarak! akan ku cuba gak hingga berjaya!!!

1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete